Sikerfilmekkel mutatkozik be Kína kortárs filmgyártása április 24. és 29. között az Uránia Nemzeti Filmszínházban. A rendezvényen fesztivál- és kasszasikerek, szám szerint négy film és négy műfaj reprezentálja a nagyközönség számára a szinte beláthatatlanul gazdag kínai filmgyártást.
Nagy kihívás néhány filmen keresztül átfogó képet adni egy olyan filmgyártásról, amely évente 300-400 filmet mutat be a mozikban. Márpedig Kína filmgyártása ilyen, 2016-ban 350 hazai gyártású filmet játszottak a kínai mozik. Nem meglepő, hogy világszerte egyre többeket izgat, hogy mi történik a földkerekség leghatalmasabb potenciális nézőközönségét kiszolgáló, gigantikus befektetési lehetőségekkel rendelkező kínai filmgyártásában. Az igazi filmrajongók persze már az úgynevezett „ötödik generáció” filmrendezőinek (Chen Kaige, Zhang Yimou) 1980-as évek végi, 1990-es évek elejei megjelenése óta tudják, hogy nagyon is érdemes odafigyelni a kínai filmekre, hiszen – ahogy azt jelentős európai fesztiváldíjak is jelezték – ekkortól Kína is bekapcsolódott a nemzetközi filmművészet vérkeringésébe. Időközben a „hatodik generáció” 1990-es években induló, politikailag az ötödik generációnál jóval provokatívabb alkotói is komoly pályát futottak be, ma pedig már előszeretettel beszélnek a „hetedik generáció” megjelenéséről is.