LUIS BUÑUEL
Alapvetése volt, hogy a képzeletet ugyanúgy edzeni kell, mint az izmokat.
Egy Velázquez- vagy Goya festményen vannak olyan részletek, amik látszanak és vannak, amik nem. És amik nem látszanak, legalább olyan fontosak, mint amik igen. Buñuel számára a film nem csak a látható, hanem a láthatatlan dolgok művészete is.
Bikácsy Gergely: Öldöklő angyalok? (Buñuel nőalakjai)
Jean-Claude Carrière: Kelj fel, Buñuel! (Interjú-montázs)
Palotai János: Buñuel újraforgatva (Salvador Simó:
Buñuel a teknősök labirintusában)
MAGYAR MŰHELY
Dárday István: A naplóíró könyörtelen megsemmisülése (2. rész)
Pentelényi László: Utak (Mozaikok a Szürkület történetéből)
Sipos Júlia: Videórégészet, avagy az utolsó pillanat (Beszélgetés Czabán Györggyel)
Varga Zoltán: Bajnokok ébredése (Beszélgetés B. Nagy Ervinnel)
A HARAG NAPJA
A mélyben fortyogó társadalmi folyamatokra érzékeny rendezők a világ minden tájáról küldik a figyelmeztető vészjelzéseket. A mexikói Új világrend pontosan illik abba a képzeletbeli sorba, amit legélesebben az amerikai Mi és a spanyol Platform horrorisztikus látomásai, az ünnepelt dél-koreai Paraziták, illetve a képregényes szuperbűnözőt átértelmező Joker rajzolnak ki.